23 Temmuz 2008
ARŞIV




ÇOK OKUNANLAR
Is UBP losing the plot?
A great gesture of good will
Kıbrıs'ta sorunu "su" çözer mi?
"Türkiye işçi hareketi ve Kürt hareketi birlikte hareket etmeli"
7 Temmuz'un 3'üncü yıldönümü
"Dayak yiyin para kazanın!"
CTP Londra'dan liderlere destek
Hrisofyas: Çözümün anahtarı Türkiye'de
Kıbrıs halk danslarını birlikte sundular
Kıbrıs Türk Toplumu'na hizmete devam

YORUMLANANLAR
Kıbrıslı Türklerin Londra'daki tarihi mahkemede gitti! [1]
Eğitim eşitsizliği dargelirliler aleyhine artıyor [1]
Döven dövene [1]
Erkeklerin Kadınlardan Ricasıdır [2]
200 bin sığınmacıya af! [1]



Anne sütü daha zeki yapıyor!

 

Anne sütüyle beslenen bebeklerin, hazır sütle beslenenlere göre ileriki yıllarda daha zeki oldukları sonucuna varan yeni bir araştırma yayınlandı.

   14 Mayıs 2008, Çarşamba 23:41 Yorum Yaz        Yazdır        Arkadaşına Gönder

Kanada'daki McGill Üniversitesinin araştırmasına göre, anne sütüyle beslenen çocuklar, altı yaşına geldiklerinde, hazır sütle beslenenlere oranla zekâ testlerinde daha iyi sonuçlar alıyorlar.

Yapılan bu en son ve kapsamlı araştırma çerçevesinde 14 bin çocuk altı buçuk yıl boyunca takip edilmiş.

Ancak araştırma, bebekleri anne sütüyle beslemenin zekâya nasıl etki ettiği sorusuna ise yanıt bulabilmiş değil.

Anne sütünün gelişime katkı sağlayan bazı yağ asitleri içerdiği biliniyor.

Ancak uzmanlar, zekâ gelişimine etki eden faktörün, sütün içerdikleri mi yoksa emzirme sürecinde anne ile bebek arasındaki fiziksel ve sosyal etkileşim mi olduğuna karar veremiyorlar.

Anneler tarafından emzirmenin desteklendiği Belarus'taki hastanelerde doğan çocuklar üzerinde yapılan araştırmalarda, en az ilk üç ay anneleri tarafından emzirilen çocukların, hazır sütle beslenmiş olanlara oranla IQ testlerinde 5,9 puan daha yüksek sonuçlar aldıkları tespit edilmiş.

Araştırmacılar, anne sütüyle beslenen çocukların, anneleriyle sözcükler aracılığıyla anlaşma becerilerinin de daha yüksek olduğunu belirtiyorlar.

Diğer Dünya - World News haberleri
03 Temmuz 2008, Perşembe   01:45   Mandela'ya Londra'da 90'ıncı yaş kutlaması
13 Haziran 2008, Cuma   01:12   Berlusconi genelevleri 50 yıl sonra yasallaştırıyor!
14 Mayıs 2008, Çarşamba   23:46   Düzensiz uyku obezite nedeni!
14 Mayıs 2008, Çarşamba   23:44   Basralı babanın pişmanlığı
08 Mayıs 2008, Perşembe   00:53   Nergis, Burma'yı yerle bir etti!
30 Nisan 2008, Çarşamba   23:54   Manyak herif!
16 Nisan 2008, Çarşamba   21:38   BM'nin yeni Kıbrıs özel Temsilcisi Etiyopyalı Zerihoun
09 Nisan 2008, Çarşamba   22:03   Türk Hava Yolları Star Alliance'ın 20. üyesi
26 Mart 2008, Çarşamba   23:35   Ban Ki-Moon mutlu!
30 Ocak 2008, Çarşamba   21:02   Rio Karnavalı başladı
   2603 defa okundu Yorum Yaz        Yazdır        Arkadaşına Gönder


  Reklam |  Künye |  İletişim |  Sık Kullanılanlara Ekle |  Açılış Sayfası Yap

© 2003 - 2006 Toplum Postası
Tüm hakları saklıdır.
İzinsiz ve kaynak belirtilmeden yayınlanamaz.
Haber Merkezi: info@toplumpostasi.net
Sitedeki tüm harici linkler ayrı bir sayfada açılır. Toplum Postası harici linklerin sorumluluğunu almaz.
Last Digital
eNewspaper Automation Software
Technology by:
                     
Dışarıya link Last Digital